CITAT (Bee @ 11-12-2006, 13:46)
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:11)
Ibörjan blev jag kollad säkert varannan gång, just pga att en kassörska slog in fel vid en koll. Jag ledsnade och sa till kassa chefen hur det var (jag har tidigare jobbat där så han kände mig) och då flyttade han mig vidare till en annan "nivå" nu blir jag i princip aldrig kollad
Tydligen är det så att det är olika nivåer, blir man kollad och det inte stämmer blir man nedflyttad = kollad oftare. Då var det tom så att man blev nedflyttad även när man scannat in för mycket, men det är några år sedan så det kanske har förbättrats?
Vad är vitsen med att scanna under sådana omständigheter? Vem tjänar på det egentligen? Jag menar, affären inför inte ett sånt system om det inte vore för att dom tjänar på det. Dom bedriver inte välgörenhet. Ica har uppenbarligen problem med att lita på sina kunder.
Coop har det inte.
Jag vet att coop och Ica har liknande system. Man blir kollad oftare i början, men kanske att de flyttar upp sina kunder i nivå snabbare?