CITAT (Fenja @ 14-12-2006, 19:41)
CITAT (Reserv @ 14-12-2006, 19:32)
Jävligt onödigt spydig komentar...
Alla katter behöver badas, sen beror det bara på ägarna hur mycket man egentligen sköter katterna eller låter dom försöka hålla sig någorlunda rena på egen hand, men utställningskatter ska va´välskötta och då ska dom också badas....men det är upp till var och en som kattägare
om man vill sköta sina katter som dom ska.

:wacko:
Jaså.... du tycker det, finns väl fler onödiga kommentarer här med i så fall... det är väl kanske lite så att som man svarar blir man svarad.
Enligt min veterinär finns det inget som helst behov av att tvätta någon katt, förutom de som ägs av utställningfolk, som fått för sig att det ska vara så. Fettet som finns i pälsen är där för skydda både hud och päls.
Jag HAR badat mina katter någon gång med: När en av dem hoppade ner i grannens gödselbrunn till exempel. Min lilla perser badar jag också för att det är en helt annan sorts päls än semi.
Mvh
Fenja
Man håller typ bätte undan öronskabb om man badar katterna regelbundet, annars får dom lätt fäste, och det kan ställa till stor skada på katterna, jag har sett misskötta exemplar som har vart full i öronskabb. Men den uppfödaren trodde nog inte heller att man behövde bada dom