edit.
Vet du Fenja, egentligen borde jag negligera dig, men okej då, för den här gången.
Jag förtydligade i mitt inlägg att det är möjligt att
dina semilånghårskatter inte behöver badas, men
mina semilånghårskatter behöver det och inte bara de utan även andra birmor.
Jag har alltså ingen aning om utifall du har renrasiga katter eller ej och det var inte heller det jag skrev.
Ditt spydiga utfall (som jag tolkar det) säger mig något om att vi hamnade inom ett, för dig, känsligt område.
Om det grundar sig i vår forna diskussion huruvida man ska avla på huskatter eller om det grundar sig i diskussionen om varför man köper en raskatt när det finns så många huskatter på katthemmen, det låter jag vara osagt, bara en fundering i all enkelhet och behöver inte heller någon ytterligare diskussion.
Tillägg: Din veterinär månde vara duktig på sitt område, men h*n är knappast bevandrad i kattutställningsvärlden om h*n tror att kattutställningsägare "fått för sig" att man "måste" bada.
Jag känner till att det finns tusen och en åsikter om varför man väljer att ställa ut sin katt och så får det gärna vara. Tyck gärna, men ha respekt för dem som ställer ut katter - oavsett skäl.
Härmed drar jag mitt streck i denna uppkomda diskussion.
................................................................................
.......................................