CITAT (|Birgitta| @ 18-12-2006, 15:44)
Jag ska kanske poängtera än en gång att min gamla dator är gammal. Jag har windows 98 i den så ni förstår säkert hur gammal den är.

Så usb och sånt funkar inte, finns inget uttag. Dock har jag en cd-brännare så bränna skivor kan jag.
Jag gjorde detta för ett år sedan (flyttade från Win 98 till ny dator med XP). Hade inte ens en cd-brännare utan fick ta alltihop via diskett. Fick ihop 50 disketter! Dom största filerna zippade jag och skickade till en annan dator per mail och därifrån tillbaka till den nya datorn. Lyckades faktiskt också få över 5 års samlade e-post också genom att dela upp inkorgen och utkorgen i flera undermappar ända till dess jag fick ner storleken på filerna så att dom sedan kunde zippas och skickas per mail.... allt går. Lite trixigt är det att hitta filerna och veta hur man återställer dom i outlook express.
OBS att adressboken ligger på ett annat ställe än e-posten. (Det står kanske i länken ovan hur man gör, annars kan jag försöka hitta den beskrivning jag använde)
Detta säger jag bara för att du ska skatta dig lycklig över att ha en cd-brännare! Man får rum med så oerhört mycket mer på en cd än på diskett!
Det går också att koppla ihop datorerna i nätverk och föra över, men min erfarenhet är att det är oerhört krångligt att få det att fungera, och särskilt när man inte är van vid hur xp fungerar. Rekommenderar att bränna på cd!