CITAT (Kat @ 18-12-2006, 22:12)
Som svar på påståenden annan tråd ("Det lustiga är att det är bara de med andra sexpreferenser än heterosexualitet som går ut var som helst och ordar högt och vitt om sin rätt att finnas, accepteras och märkas... Mera sällan heterosexuella som brakar in i deras sfär och gör likaledes.")
kommer här en förklaring till hur heterosexuella manifesterar sin sexualitet:
Heterosexuella på gayklubb talar så gott som ALLTID om heterosexuella. Gärna övertydligt och till många personer, trots att ämnet inte varit på tal. Personer som på något sätt försvarar HBT-personer eller säger sig ha HBT-vänner tenderar att tala om att de är heterosexuella i samma andetag. Det senaste har vi exempel på i denna diskussions ursprungstråd.
Många verkar tro att de inte manifesterar sexualitet, när de i själva verket gör det hela tiden:
I Förlovningsannonser
På Bröllopsfoton
I Dödsurnor
När de går hand i hand på stan
När de pussas offentligt
När kvinnor talar om sina män
När män talar om sina kvinnor
I Tv-program
I Reklam
I Artiklar i tidningar och på nätet
I Tester i tidningar och på nätet
När det dansas pardans
När Kalle däremot berättar att han och hans pojkvän varit ute i skogen och plockat svamp, då handlar det inte om svamp i mångas öron - utan om SEX.
Nu har jag suttit och läst en del i den andra tråden och så kom jag in här.
Herreminje säger jag... Kat... du måste coola ner dej ett par grader och fatta att
det finns fler än du i denna värld.
Det är väl ingen som sagt att de har något emot homosexuella... eller hur?
Flaxx... Linus är öppen och har talat om att han är homosexuell..
inte en kotte har haft någon negativ åsikt i detta.
Tror inte att någon av oss har satt stämpel på honom...
Han är helt enkelt en trevlig kille som experimenterar med udda växter som han försöker få klara vår Svenska vinter... precis som säkert också några hetero gör.
Jag kan öht inte fatta varför du väver in sexualiteten i allt.
Jag skiter i... är ointresserad av vem du har sex med.
Lika ointresserad tror jag att du är ang vem jag har sex med.
Av det jag läst nu ikväll ... dina inlägg.. det gör att jag får en känsla av en person som mår väldigt dåligt och som vill hävda sin rätt att vara den hon/han är.
Det får du Kat... men inte om du angriper och vill förgöra hela den heterosexuella delen av befolkningen.