CITAT (AnitaGg @ 19-12-2006, 16:23)
Är det inte aningen naivt att tro att en majoritet av något slag inte ska prägla ett samhälle.
Sen kan det ju handla om sexuell läggning eller religion.
Det är väl självklart att det sätter sin prägel på massor av saker.
När man läser det du skriver, så får man nästan uppfattningen av att man är en riktigt vidrig person om man försvarar sin rätt att vara heterosexuell.
Det du skriver har precis motsatt effekt tyvärr.
I stället för att öka förståelselsen, så retar du upp folk i stället.
Du verkar helt besatt av detta med könsdelar.
Vi är inte könsneutrala. Vi har ett kön!
Det kan varken du eller nån annan ändra på.
Att få slängt i ansiktet att man "osynliggör" andra människor och bli förolämpad på löpande band av en liten besserwisser som tror sig veta allt, är tydligen nåt man ska ta. Jävlar alltså om det hade varit tvärtom. Då hade det skrikits i högan sky om diskriminering.
Du behöver lära dig att du inte kan banka in dina åsikter i andra människor.
Det är inte den som skriker högst som har mest rätt.
Vi är alla medlemmar i detta samhälle och måste rimligen kunna sätta så pass mycket prägel som dem vi representerar. Så är det inte alls. Heterosexnormen är massivt dominerande.
Man ska inte behöva försvara sin sexualitet överhuvudtaget. Men ibland måste majoriteter se över hur de agerar för att inte klampa på andra i sitt sätt att regera.
Om det jag skriver har motsatt effekt på sig, så är det inte mitt fel, utan ditt eget. Du HAR möjlighet att reflektera över det jag skriver på ett objektivt sätt, men väljer att sätta upp försvarsgarden och känna dig hotad i din roll. Varför du känner dig hotad av att släppa in fler i din sfär är något jag skulle råda dig att tänka över grundligt. Speciellt med tanke på att det är helt fabricerat av dig själv.
Du får gärna vara hur mycket kön du vill för mig. Personligen HAR jag ett kön, istället för att vara ett. Jag är en individ och har rätt att bli respekterad som en sådan.
Sedan skulle jag önska att du lägger dina förlöjligande kommentarer åt sidan. De hjälper inte diskussionen framåt.