Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Coloradogranar som dör
          jholma
          Inlägg 15-12-2006, 13:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

Jag har ett problem som nog inte längre har någon lösning men det vore roligt att veta orsaken till problemet.

1978 planterade jag 4 st Coloradogranar (Abies Concolor) på min tomt. De växte mycket bra de första 15 åren. Halvmeterlånga årsskott och träden såg mycket friska och vackra ut. För ca 5 år sedan började ett av dom att vissna inte i hela kronan men en bit. Det har sedan spridit sig till hela trädet som jag för två år sedan fällde. De andra träden har också börjat att torka - för det ser ut som torka och de åker i vinter.

Jag tyckte mycket om de här granarna och har funderat på att plantera nya men först måste jag veta/förstå vad som hänt.

Kan någon ge mig en ledtråd?

Jan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          jholma
          Inlägg 21-12-2006, 01:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

Tack för alla goda råd.

Ja det skulle kunna vara vattenbrist. Jag har varir inne på detta spår.

När det gäller ohyra så kanske det heller inte kan uteslutas. När jag kommer tillbaka till Sverige nu till jul skall jag ta några fotografier ( närbilder) och lägga ut här.

Cilla jag vet inte om min trädsamling är så märkvärdig men jag har en del. Skall lägga ut några bilder på några träd när jag kommer hem om någon vecka.

Trevlig jul

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 04:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon