CITAT (myrtille @ 20-12-2006, 21:19)
Jag ska odla förra och förrförra årets favorit Hungarian Hot Wax samt lite diverse jag bytt mig till från när och fjärran utifrån tips jag fått här på forumet bland annat: Aji Cristal, Lemon Drop, Criolla Sella, Chapéu de Bispo, Vulcao, Red Surinam/Mme Jeanette, Malagueta, Habenero Amarillo, Habanero Chocolate, Piment Antillais, Santa Fé, Cayenne, Rawit, Fresno, Golden Cayenne, Kolocsai, Piment d'Espelette.
Det blir nog inte mer än tre fröer per sort eftersom jag har utrymmesbrist. Jag ska satsa på ordentlig belysning i år och måste bygga någon slags ställning för den, jag kan inte borra i väggar och tak nämligen, men sätter fröerna så snart detta är inhandlat, uppriggat och klart.
ja, belysning är ett kärt ämne. kanske finns en tråd att diskutera detta närmare eller så startar vi en. jag har nämligen samma problem

det var en anselig hop med capsicum du ska odla. själv tänkte jag köra 6 st Jalanpeno (C.Annum) 6 st C. Baccatum av olika sort, 6st C.Chinense av olika sort, 6 st C.Pubescens av olika sort. Sen blir det några C.annum oxå. Mer detaljerat återkommer jag med.
När det gäller fröer och vart man beställer sådana så brukar vänner av capsicum vara givmilda, det är min erfarenhet