Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ovanliga? växter
          Alexandra
          Inlägg 22-09-2003, 16:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 280
          Medlem nr: 461

Jag letar efter Choro-gi, knölvial, strandkål och rankspenat. Var finns de att köpa? Jag såg dessa sorter i boken "Köksträdgården - det gröna arvet" och blev jättenyfiken på dem, inte minst för att de är fleråriga! Jag är jättetacksam för tips!
          Hälsningar
          Alexandra

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 22-09-2003, 16:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Chorogi kan man se till salu lite då och å¨på t ex odlas köp och säljsidor - likadant Alltomträdgård med. Jag håller påoch kväver ihjäl min nu så sakteliga - under barkduk.

Strandkål har jag massor med frön utav ( maila mig privat om Du är intresserad)
          rankspenaten sår man också ifrån frön, jag ahr sått min ifrån frön fårn Runåbergs - et tar ett par ÅR innan de blir någe och är attans små och snigelmumsiga första året. Strandkålen tar sin lilla tid den med men nu har jag gett dem massor med KALK så nu skall det nog bli bättring.

Sedan kan jag tisa om Good King henry - en annen trevlig bekantskap. Perenn :-) och så givetvis piplöken så en hel bunke till våren och använd som salladslök eller som en snygg inramning till kökslandet!

Hälsar ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 19:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon