CITAT (ingrid fuxwall @ 02-01-2007, 18:48)
CITAT (fruberglund @ 02-01-2007, 19:36)
De år det är tjälfritt brukar jag göra det och har jag tur så blommar de redan till försommaren. De år jag måste vänta tills våren dröjer blomningen tills nästa år.
Jag har en sluttning som snart är full med hyasintlökar och mina är nergrävda, så att löken ligger 5 cm - 1 dm under jord. Om det är rätt vet jag inte men här brukar flertalet komma upp, fast kanske inte hur många år som helst.
ingrid som njöt av svartrötterna i dag och de var godare nu än när jag testade i höstas - till och med hundarna åt sina
Ps. på juldagen såg dottern och jag små fina nyuppkomna gula kantareller, men vi lät dem stå - plockade tillräckligt i höstas
Ok, då ska de under jord i alla fall, då ska jag gå ut och plantera imorgon, inga tecken på att det ska bli kallare här inte så det är väl riskfritt
Svartrötter - du menar väl inte rötterna på julrosorna som är svarta? För de var väl giftiga

Jag menar svartrötterna - grönsaken, kallas fattigmanssparris också om jag inte har helt fel för mig.
Julrosens rötter tittar jag aldrig på, njuter enbart av knopparna, kanske de börjar blomma snart?
ingrid