CITAT (Snöflinga @ 03-01-2007, 21:22)
Undrar hur många som inte har TV :huh: Personligen skulle jag inte vilja titta på en längfilm framför datorn ... då gäller ju bara en skön soffhörna :wub:
Bara för att bevisa att jag är en tekniknörd...

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara utan tv eftersom för att det ska vara en tv måste den innehålla en skärm (eller ruta eller vad man nu vill kalla det) plus en kanalväljardel. Vi använder aldrig, och då menar jag faktiskt aldrig, kanalväljaren i tv:n utan enbart den i digitalboxen. Vi skulle alltså klara oss precis lika bra men en skärm som vi ansluter digitalboxen till.
Skärmar i sin tur kan ha en mänga olika ingångar där man kan ansluta roliga saker. Jag skulle gärna ha en 42" skärm istället för tv och till den skärmen ansluta digitalboxen, datorn, dvd-videon osv.
Jag vet, det är tekniknörderi på gränsen till petigt hårklyveri vad man kallar det, men kontentan av det är att jag gärna skulle titta på en långfilm på datorn på villkor att den visas på en stor skärm som har ersatt tv:n vid tv-soffan.
Sitta i skrivbordsstolen och titta på en film på vanliga 17"-skärmen däremot... njaee, inte om jag kan undvika det.
It's not the years, honey, it's the mileage.