Stavfel är inte så himla farligt, tycker jag. Alla har inte lätt att se om ett ord är felstavat eller inte. Och ibland blir man blindare och blindare ju mer man läser igenom det man skrivit. En del stavfel upptäcks inte ens om man försöker. Särskrivningar är, som många tidigare påpekat, en solklar felkälla. Ett sammansatt ord får ju en helt annan betydelse när det skrivs som två ord. Hur ska man veta vad skrivaren menade??
Däremot så irriterar det mej när jag ser att den som skrivit inlägget inte bemödat sej ett dugg att kontrollera det som han/hon skrivit, utan bara skickar iväg det. Rena rama slarvet ser man ibland.
Och så tycker jag också att det är störande när det är alltför mycket smilisar och punkter och storlekar och färger. Det gör inte texten ett dugg mer lättläst, inte för mej i alla fall. Det bara rör till det. En och annan liten grej för att understryka det man skrivit kan vara bra ibland. Men det är som med gödningen, för mycket är inte bra det heller.
Men ser det alltför rörigt ut, då orkar jag helt enkelt inte stava och gissa mej igenom inlägget. Tyvärr, ska det tilläggas, för jag missar troligen en del nyttigt bland röran. Och troligen är det också så att den som alltid slarvar igenom sina inlägg missar en del läsare.
Men var och en gör som man själv vill, det är ju också det som är tjusningen med forumet. Alla har sin egen stil.
Snart är det jul, jag vill ha
mer snö!!