CITAT (askar @ 07-01-2007, 22:38)
Eg så tycker jag att det är konstigt att så många reagerar som vi gör...
bara för att vi får se ett program med människor som inte faller in i den
sk "normala" normen.
De finns ju alla mitt ibland oss... bara vi tillåter oss att se dem.
Och inte är de heller så dumma som många av tror.
Håller med. Jag är mest intresserad av programmet för att jag har jobbat inom vården i 10 år. Sen tycker jag att det är härligt att sådana här program visas just för att det "onormala" är ju normalt! "De" är ju som alla andra. Bara alla kunde se det så!
Där jag bodde förut finns det en kille som brukar sitta på pizzerian. Jag brukade prata med han ibland på byn. Kom in där en kväll och han hade för femteelfte gången hamnat i bråk med unga killar som betedde sig som idioter. Killen satte sig hos mig och grät och sa att han va så less på att vara utvecklingsstörd. Jag sa åt honom att jag tyckte att det var jättebra att han va det för han skulle aldrig bete sig lika illa som de andra. Och för mig dög han precis som han e. Gissa om han blev glad! Fick en stoor kram av han. Jag såg hur dom unga killarna glodde med avsmak, när jag gick förbi dem när mina pizzor va klara sa jag att dom borde fatta bättre, deras egna barn kanske föds med funktionsstörning... Och ingen är perfekt. Sen gick jag så jag vet inte vad reaktionen blev.