CITAT (askar @ 07-01-2007, 22:38)
Jag vet, för jag har en syster som tillhör "CP-skadades skara"...
men jag vågar påstå att hon är klokare/klyftigare... mer kunnig i de flesta områden
än vad vi s.k.friska är.
De flesta av oss skulle nog stå sig slätt i en Nutidsorientering eller Högskoleprov
gentemot henne.

Ja, det är det som är tråkigt, att folk automatiskt tror att de är dumma i huvudet för att de sitter i rullstol och ser konstiga ut.
Jag var en av dem innan jag träffade min man och hans syster som är CP-skadad. Det handlar ju om okunnighet, jag visste inte bättre då för jag hade aldrig varit i kontakt med sånt innan, nu vet jag bättre.
Oj, vilket minne hon har kan jag säga. Bara att fråga när en sak hände så vet hon direkt, en annan måste ju kolla almanackan först
Men visst erkänner jag att jag ibland tycker "synd" om henne för att hon aldrig kommer kunna gå eller skaffa barn t.ex. Man vet ju själv vilken lycka det är

Samtidigt är hon ju född med sitt handikapp och så ser ju hennes liv ut.
Gällande programmet så tänkte jag först att: jaha, ska TV4 göra pengar på stackars utvecklingsstörda nu också...trodde det var nån sorts dokusåpa men så var det ju inte alls. Tycker det var bra och Lindas skratt smittade verkligen av sig, man satt ju och bara var glad hela tiden. Det här var nog mer "må-bra"-tv än bönderna i så fall