Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var finns odla nu´s alla växthusodlare?, ganska få inlägg.
          uno
          Inlägg 29-09-2003, 03:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Inte är det många inlägg under rubrik växthus. Där är nästan enbart växthusbygget. Vad sker i era växthus? Där måste hända en hel del, eller är det helt dött. Ganske är era inlägg under annan avdelning?

38% av mina betongplattor är lagda. Grus i fraktion 4-8 är bra att jobba med. Natten mellan lör-sön var det frost. Överraskad blev jag när jag skulle jämna ut en tidigare utlagd grusbädd. Elektriker kommer i veckan.
          växthuset v 43. Jag känner att jag ligger bra till i tid. Hoppas att jag får bygglov.
          Ha det.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 29-09-2003, 08:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todeloo,

Ja jag vill ju inte övervintra bladlöss, vita flygare och sköldlöss så det är ett 'dunder' typ Provado vi använder och ett slags pyrethrin. Såg att jag hade bomullslöss med håhåjaja - rena smitthärden just nu :-( så det blir den stora giftkannan med pump det!

Halvfärdigt uterum? Låter som mitt det - att en stengolvsläggare kan göra en så ILSKEN, dessa hantverkare som aldrig komemr så nu prövar vi en ny istället.
          Ja åsså har vi hål i vårt - vi hållerpå att inkorporera gamla huset och uterummet med dörrar och fönster etc - så det är mkt damm och elände just nu.

I ett hörn smög det sig in lit eväxter i alla fall......nej, jag klipper inte gärna i passisarna på hösten, försöker med tidig vår och mittisommaren istället, har startat med helt ny regim där ;-)
          De är dessutom itne i sina riktiga krukstorlekar elelr på sin blivande rätta plats så de får gå lite på halvfart istället.

Men vänta bara när golvet är lagt och taket gipsat :-D

Hälsar Ingrid den evige optimisten!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 09:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon