CITAT (netaave @ 12-01-2007, 10:07)
Fast det är så otroligt sällan man får "rätt" person. Vi har avverkat ett antal till dottern och oftast är dom mer intresserade av pengarna dom får än uppdraget. Tar med egna kompisar när dom ska "gå på stan" o.s.v. sätter sig inte in i problematiken, struntar i vad som sägs.
Har många gånger undrat över hur de som inte kan föra sin egen talan upplever det här med assistenter och kontaktmäm.
Ska man ha ett sånt här uppdrag måste man vara seriös och engagerad. Som det är nu går dom här uppdragen till i princip vem som helst, ofta unga studerande som saknar livserfarenhet.
Ja, du har så rätt. Den jag var kontaktperson till hade haft många olämpliga innan, jag hade 10 års erfarenhet från gruppboende i ryggen. Det "roliga" var att personalen sa till mig att han måste åka färdtjänst för att det fungerar inte åka kommunalt med honom. När jag lärt känna honom testade jag kommunala färdmedel och det gick alldeles utmärkt.

Vi var ofta och åkte buss bara för åkandets skull för han tyckte att det var jätteroligt med bussen. Varför jag slutade efter min skada var för att han "hängde" i armen på promenader och min nacke klarade inte det. En gång missade jag säga att det var en trottoarkant, om hans oseende blick kunnat mörda hade jag varit död nu...

Så sur han blev!