CITAT (Margareta Hansson @ 13-01-2007, 12:04)
Jamen det var väl sjutton om jag inte skulle åka dit! Det är ju dubbel anledning, kan ju hälsa på syrran samtidigt! Och gratis boende blir det ju då oxå

Och vill inte gubben får jag dra dottern med mig!

Har aldrig varit där, hur ser det ut? Inne förstås, den tiden, eller både och?
Har du aldrig varit där måste du definitiv åka!
Jag hoppas att gubben eller dottern är trädgårdsintresserade annars är det nog bättre att du åker själv. Att dra runt på uttråkat sällskap när man själv vill frossa kan förstöra halva upplevelsen. Jag brukar ta med en jobbarkompis som är lika tokig som jag. Vi tittar visserligen på lite olika saker men har hela tiden något att prata om.
Tips;
1) Kom tidigt på morgonen, framåt lunch börar det bli knökfullt.
2) Mässområdet är innomhus så lämna av ytterkläder och ev packning i garderoben.
3) Ta gärna med matsäck, finns flera fik men köerna är iband rätt avskräckande och priserna likaså. Det är dåligt med sittplatser inne men är vädret fint kan man smita ut en stund.
4) Ta med gott om kontanter. Uttagsatomater finns men det är ju onödigt att lägga tid där.
5) Bekväma skor och gärna en ryggsäck att bära i.
6) Utnyttja möjligheten att lämna av inköpen i ett av de vaktade områden som brukar finnas inne på mässområdet. Det skonar ryggen kan jag lova.
7) Kolla av seminarielistan på webben innan du kommer dit så du vet vilka föredrag du vill lyssna på. Där kan du också passa på att äta din matsäck så slår du två flugor i en smäll.
Ha det så trevligt!!
Odlar i kall zon 3.