Hur sparar du all info om växterna förövrigt, eller har du det i huvet?
Har du någon karta över din trädgård om alla sorter och namn ,eller kan du de sedan när du har planterat dom ut?
LOL , nej definitivt inte,ingen karta -jag tror du skulle kunna väcka mej mitt i natten och be mej rabbla upp växterna i viss rabatt -och det vore inga problem.
Jag ändra ju om varje år , nytt tillkommer -gammalt försvinner, enkla skisser lever längst -och är roliga att ha
Digitalfoton med översiktsbilder är oumbärliga för vinterplaneringen -särskilt i början
Fota allt även de fulaste
Vad tittar man på ? i sina listor?
Jag utgår alltid från växten -
den vet jag ju vad den heter

Kan vara kul att se när jag sådde den och hur , det
står .
Jord o läge -är den felplacerad , saknar den kalk osv
Varifrån kom fröna -man ska ju pröva allt tre gånger -Kanske gick det dåligt sist pga okunskap ?
Jag har inga årsflikar alls -jag söker på vetenskapligt namn -året jag sådde den , är väl kul , men inte en jätteväsentlig info 4 år senare ...
Kanske när det gäller vedartat , för att se tillväxten , men inte heller då vill jag söka på år .. jag har ingen aning om vad jag sådde 2003 .tex ..

Blommningstid -alltid ungefärlig -vet man automatiskt efter ett par år med trädgård -säsong räcker ..vår försommar/sommar sensommar/höst
en sval försommar har jag tulpaner blommande en bit in i juni ...
Ska blomfärger matchas-får man välja stommar" i rabatten med lång säsong -eller ständigblommande karaktär
Det intressantase är ändå såråden -eftersom jag är admin på AoTs sålista har jag ju ständig uppdatering där på både egna o andras sådder
Dessutum , har jag valt ut , beställt , sått , utskolat ,planterat , suckat över , en växt -kommer i alla fall ett av dess namn alltid att finnas i huvudet
Att så samma växt två gånger av misstag har inte hänt än i alla fall ..

Däremot pga misslyckanden vid både sådd, och senare hantering
Köpta växter kan vara en annan sak -där har jag lapparna kvar , eller skriver nya tills jag kan den , rosorna är märkta med namn skylt -likaså de flesta buskar o träd