Jag tror att studien har både rätt och fel. Det går att leva billigt om man storhandlar, men det kräver en välorganiserad husmor/far som håller ordning på vad som finns i förråden, håller reda på utgångsdatum, tar sig tid att laga till dom där långkoken som man köpt storpack med jättebilligt kött, etc. Själv är jag både duktig och oduktig på den punkten. Är väldigt duktig på att storhandla och spåra upp jättebilliga extrapris på varor som är bra att ha hemma. Men sen är jag inte alltid lika duktig på att ta tillvara det inköpta. Oförutsedda saker kommer emellan, eller så glömmer man vad man har i gömmorna. Städade ut skafferiet innan jul och slängde flera kassar med grejer. Jag är verkligen inte känslig för datum som har gått ut för ett par månader sedan! Det jag slängde var hade gått ut för typ 3-5 år sedan. Bra att ha hemma...... ;-) För att inte tala om den härskna lax jag bjöd på härförleden. Billig var den ju, men var det någon vits med att jag lät den bli gammal i min frys innan jag kom på att använda den? I mitt fall tror jag det hade varit billigare att vänta med att handla grejerna till dess man behöver dom.... Är man stressad i sitt liv, ska man definitivt inte handla på sig en massa varor som kräver en massa hantering och organisation där hemma.
--------------------
Hellre planering än plantering
|