Ja visst är den kul!
Författaren ägnar två kapitel till varje månad på året och beskriver så odlandets vedermödor och glädjeämnen under ett år. Har man bara den minsta lilla efarenhet av att odla något så känner man igen sig.
Jag hade en god vän som bodde i Afrika några år, och då kopierade jag ett kapitel åt gången och skickade till henne som underhållning. Hon hade bla särskilt kul åt en beskrivning av hur man vattnar med vattenslangDet finns också en underbar liten berättelse om hur man ympar rosor...
Tyvärr verkar den vara helt slut på förlagen, jag har letat flera gånger. För några år sedan dök det upp ett gäng i pocketformat på en rea. Jag köpte två som presenter, och har ångrat mig sedan dess att jag inte köpte allihop!!!!
Min egen bok har jag hittat hemma hos mina föräldrar en gång, och nu ärvt. Den är så liten och tunn så jag la inte märke till den på många år. Men så hörde jag någon nämna titeln och mindes att jag sett den. Och vilken pärla.
Ibland leker jag med tanken att skriva av hela boken (den är inte tjockare än att det vore överkomligt) och lägga ut på min hemsida, men jag vet inte hur det funkar med förlagsrätter osv. (De två länkarna är text som jag skrivit av. )