Jag är också drabbad av fröfebern... hade ju tänkt gå ut lugnt iår, första året med växthus och pallkragar (2 stycken för att succesivt vänja mig/lära mig om grönsaker), förutom då min passion chilipeppar som jag sått mer än 20 sorter av.
Men så igår bestämde jag mig för att även försöka mig på sallat, eftersom sallat är dels gott, dels finns inte så gott om i affärer (om man bortser från kinakål och isbergssallat). Ok, det blev 10-15 sorter där också...
Utöver det har jag planerat två rabatter med plockvänliga perenner och ettåringar, från frön naturligtvis... och om man ska ha en bukett-rabatt, måste man ju naturligtvis ha MÅÅÅÅÅÅNGA sorter
Och så fick jag frökataloger från plants of distincion igår - Jiiiizaz vad många olika tomatsorter de hade - men nu får jag faktiskt hejda mig! Jag ska ju hinna med att disputera iår också, om inte min chef tycker det är OK att jag struntar i det och försörjer institutionen med grönsaker
Nämnas bör ju att jag ska åka och köpa fler pallkragar vid tillfälle, för inte kommer jag kunna så all sallad i en pallkrage? Minst tre till bör jag ha.