CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 20:27)
Dom finns med lite överallt, även dansa.se under "orkestrar"...om du läser tidningen Får jag Lov så är det ett reportage i senaste numret.
Dom finns även med på dansmusik.com med en ny låt från cd:n som heter "Ingen"...den gick upp på Sverigetoppen direkt (4:e plats just nu).
Finns även med på Dansbandstoppen.no (Norge).
Madde var vokalist tidigare i "Grönvalls" (inte helt okänt dansband).
Grammofonbolaget "Scranta" tar inte in vilka som helst i sitt stall...Madde & Grabbarna kom in direkt där!
På Hemsidan: maddeochgrabbarna.se under länkar kan du se några av de ställen de spelar på.
Dom inriktar sig absolut INTE på spelningar på "båtar".
Jag kommenterar inte Kalaslistans vara eller icke vara....det är Radio P4 som bestämmer reglerna.
Väntar med stor spänning på att få höra vilken känd Dansbandsorkester som du får till Granebergsparken (jag känner till stället väl, eftersom jag bott nära Sunnersta).
Ja jag såg hemsidan, utan spelplan och presentation.
Jo jag har dansat mycket till Grönvalls men någon Madde kommer jag inte ihåg.
Orkestern jag bokat är Micke Ahlgrens så klart. Uppsalabo som jag är.
Alba det är tyvärr exakt så det går till. Både där och på FJL lista, en tidning jag inte tar i min hand.
Jag säger inte att orkestern är dålig, har aldrig hört eller hört talas om dom innan kalasplaceringen.
Men att en okänd orkester går förbi alla stora för att dom är så bra köper jag inte när det gäller sms-röstning, måste till mer kött på benen typ publiksiffror för det.
Det förs stora diskussioner om detta på alla dansforum, ingen etablerad orkester idag tar sms-listor på allvar. Jag har diskuterat det med flera av dom eftersom jag sköter hemsidornas gästböcker åt några av dom.