Jodå, jag har planerat in Bollpilen...tror inte ni riktigt fattar hur stor yta det är

Nåväl, Bollpilen ska stå i mitten och runt den ska det vara som en grusgång (det gråa på bilden. Proportionerna kanske inte är helt rätt på bilden men jag har gått efter hur tjock stam Helen i Piteå har på sina, det svarta på bilden räknas som stammen.
Jag ska inte ha en buske utan ett träd med stam så man ska kunna gå under sen. Direkt i anslutning till trädet kommer det alltså inte vara någon rabatt är tanken utan runtom. Det är bra fuktighetshållande jord, inte sandjord så det borde nog gå bra, ska försöka tänka på att inte sätta såna som älskar fuktigt precis intill rundeln.
Annars får det bli en större rabatt eller ett annat träd men det blåser så mycket där ute och Bollpilen är det enda träd som passar in på våra önskemål och är vindtåligt. Tror inte Glanskörsbäret står ut med så mycket blåst även om även det är ett träd jag också vill ha. Det blåser oftast från vänster på bilden (västerifrån tror jag det blir)