CITAT (Karl-Göran Karlsson @ 18-01-2007, 20:03)
Ja vi får väl hålla tummarna för att det går bra med denna köldknäpp som kommer. Som det ser ut nu (och de flesta prognoskörningar är eniga om detta) så kommer vi att få temperaturer ner mot -10 grader i större delen av Götaland (även Skåne), kanske ner mot -15 i inre Götaland, på tisdag morgon nästa vecka. Under helgen blir det före detta omslag till kallare väder rätt så ostadigt och kanske en hel del snö i norra Götaland men framförallt i Svealand. Så kanske får vi lite hjälp med ett skyddande snötäcke i dessa områden.
Lyckligtvis ser kylan ut att bli kortvarig, redan på onsdag eller torsdag har vi troligen plusgrader igen i Götaland. Sen är det omöjligt att säga mer om framtiden mer än att vi faktiskt har en hel vintermånad kvar (februari) innan vi med solens och ljusets hjälp så småningom kan få lite mer säkert vårväder. Vi får hoppas på det bästa. Nu i helgen skall i alla fall jag ut och se över om jag kan skydda mina rosor lite bättre (det skadar i alla fall inte att göra det lilla man kan).
-5c i skåne sa dom sist nu på vädret . sen skulle det komma milda väder igen sen kalt igen . kortvarigt kallt och lugnt -15c tror jag inte att jag får -10c som lägst .