fruberglund: - Ahhh vad fina foton på dig och din (då) nyblivne man. Och visst har du helt rätt, prästkragar är verkligen superfina. Jag ska ta och kolla upp den där "Crasy Daisy som du nämner". Det om något är ju en sommarblomma och då gärna ihop med klint!
Malvor och cosmos är oxå jättefina och lätta... malvor var den enda blomma vi "ärvde" med huset, vita och jättefina.
Ahhh, solrosor! Det är något jag gillar väldigt mycket! Dessutom finns det ju i så många olika färger så att man kan få ihop det väldigt olika. Kompisen hade nämligen (ringde nyss och frågade) inte funderat ut något färgtema, utan hon vill bara ha "något mysigt". Det ska inte bli en stor grej utan bara en stor fest med en cermoni. Vi är i princip dom enda som vet något... alla andra ska få sin inbjudan runt midsommar. Just med anledning att inte "hypa"/stressa upp folk utan dom ska komma i sina vanliga finkläder, dansa, äta och ha kul!
Fenja: - Rosor är en klassiker, men faktiskt en av dom få blommor jag inte har (tillsammans med rodded... äsch, hur stavas det? "roddisar"). Men vi här nere har ju nära till Danmark med sina underbart billiga blommor på torgen, så det är ju ett alternativ.
Tack så länge, och har ni fler tips så tar jag gärna emot dom!
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|