CITAT (pejori @ 18-01-2007, 23:37)
CITAT (Natures wisdom @ 18-01-2007, 21:10)
Hehe. Jag tänkte faktiskt att jag skulle göra en mur med ampellijor runt eller något sådant

Om inte annat kan man ju driva upp lite kattmynta i närheten. Men då har man nog kattskit över hela stället till slut

ge inte katterna ampelliljor att tugga på!!!!!
för katter är det en drog med en narkotisk effekt, som vid höga doser kan vara farligt!!!!!

Åh nej, är det så!! Min nya kisse käkar/kloar på krukväxter (och det mesta). Läste på internet och frågade i blomsteraffärer, och överallt rekommenderades AMPELLILJA. Köpte en sådan till katten. Växten var uppkäkad och död efter ca tio dagar... Katten mår bra dock.
Kunde ha köpt fler ampelliljor så klart, eftersom så populärt. Men tyckte det var lite trist för plantans skull Som flaxxs säger någonstans, det är ju liv det också.
Bra att hon klarade den här. Att den kunde vara giftigt visste jag verkligen inte. Ska inte göra om det.
Det här gäller en extremt "livlig" ungkatt. Aldrig varit med om ngt liknande. Varje leksak "dör" efter en timme el två. Inte så att hon har särskilt behov av just "gräs" alltså. Och jag får ha favoriten hyacinter - kissen gillar nog inte lukten. Men tulpaner har jag måst ge upp.
Snart blir det vår? Då ska vi gå ut tillsammans, och upptäcka världen.