CITAT (Plain @ 19-01-2007, 07:51)
Nu vart jag riktigt nyfiken - lådorna du sätter dina växter i Helen, har de någon botten? Eller står de som en ram direkt på backen? Om du bara har ett lock med kanalplast över dem, vad håller de för temperatur när det är minusgrader ute? Ingen isolering alls alltså, förutom själva trälådan? Såg just stooora möjligheter att ha gott om plats för mina sådder utan gnäll, ifall jag kan bygga lådor och ha dem ute i dessa

/David
Nej, mina lådor har ingen botten, ingen isolering utan dom är mest ett bra ställe att 'packa' in alla växter över vintern. Det är lika kallt i lådorna som utanför. Jag har grävt bort grässvälen, lagt på markduk så att den täcker även en bit utanför lådan. Sanden ligger sedan direkt på duken, några cm. så att krukorna går att gräva ner. En av lådorna har jag gjort högre, det är till plantor som är höga och har större krukor. Anledningen till varför jag lägger på ett lock är att de små plantorna ruttnar inte bort pga. all snö och väta utan står torra och fina hela vintern. Lådorna kan man bygga på många olika sätt, har sett superflotta, mina är 'superamatörmässiga', men har gjort dom själv