CITAT (gammelnalle @ 20-01-2007, 20:46)
SABBOTAGE-SKADEGÖRELSE- menar JAG - sker i mindre utsträckning OM/NÄR eleverna känner att de är delaktiga.
(inom parantes: vi har haft en del kollegor som har åkt runt till andra gymnasier-inför en ombyggnad- och de rapporterar att NYA eller uppfrächade skolor- visar tydligt på mindre klotter och skadegörelser.....)
Men är det SAMMA elever som går nu som för 1-2 år sedan??
GIVETVIS kan jag ha fel... men jag menar att man ändå måste PRÖVA... inte att vi "vuxna" tar för givet......
b
Jag stötte på precis sådana fakta när jag skrev min ena tenta. Den handlar om hur skolan fysiska miljö påverkar lärandet. Tjusigt va??!!
Antar att ni fick tips på litteratur då? Annars kan du höra av dig om du vill veta vad jag läste för nåt.
Jag tror absolut att de klarar en kaffebryggare. Just för att det är deras eget förslag.
P.s när jag gick gymnasiet så fick vi tillgång till "våra" klassrum genom personliga kort och kortläsare. Ingen pajade nån dator där.
precis som någon skrev. När de går ut från gymnasiet är de myndiga, de får rösta, gifta sig, starta företag. det borde vara jätteviktigt att få vara med o bestämma o påverka sin vardag i skolan då.