CITAT (Karl-Göran Karlsson @ 21-01-2007, 23:08)
Jag har rätt bra koll på SMHIs väderprognoser (jag jobbar ju som meteorolog själv i Norrköping!) så du behöver nog inte uppdatera mig. Och prognoserna är färskvaror - d v s de senaste är i regel de mest tillförlitliga. De senaste prognoserna talar om betydligt kallare än de -3 du nämner som minimum för Skånes del. Detta lär inträffa lite senare (tisdag-onsdag)än här i Norrköping eftersom omslaget till allmänt med minusgrader i Skåne inte sker förrän i morgon.
Men du behöver ju inte vara orolig. Med din tillförsikt ordnar sig väl allt, eller hur?
jag skriver bara om dags temperaturer natten blir någ kallare
och vad jag kan se på smhi så har dom visat som lägst -6c för skåne då natt temperatur . och i morgon på måndag 0c till ca -3c -5c för hela Götaland . sen på tisdag
''på tisdag får sydligaste Sverige snöbyar på en del håll och fram på dagen omkring noll grader ''
sen resten av veckan runt 0c i skåne kanske max som -3c på dagen . slutet av veckan torsdag och framåt skulle det bli ostadigt med västliga vindar ytligare framåt kallare igen i hela landet

men meteorologen sa osäkert hur det blir i slutet av nästa vecka , och dom kanske ändrar för veckan fler gånger men så här ser det ut nu i skåne vad jag kan läsa och förstå