Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Paviljong i järn/"gazebo", Någon som har tips?
          Kajsa zon6
          Inlägg 10-01-2007, 08:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 8 952

Hej, istället för pergola vill jag ha en paviljong i järn. Tänkte något runt eller åttakantigt där klängväxter kan växa upp runt om/på så att det blir en mysig sittplats. Finns det någon har en sådan/har samma idé eller vet var man kan köpa en sådan?Länk med bild på något liknande

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Piggeplopp
          Inlägg 22-01-2007, 15:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 61
          Medlem nr: 2 925

Hejsan!
          Jag har byggt en enkel lösning med armeringsmatta och stolpar. Den är inte riktigt klar ännu, se bild i mitt Album. Jag ska göra ett enkelt och nätt tak med armeringsjärn som ska gå mellan stolparna. Stolparna ska kapas och det ska sättas på någon form av skydd för regn etc.

Ett tips bara, jag köpte vildvin eftersom det klättrade snabbt och fick vackra färger på hösten. Vad jag dock inte kollade upp var att lövern kommer jättesent. Det innebär att det inte är förrän runt början på JULI som det blir täckande grönt.... så nu har jag fått komplettera med murgröns så det är tätt hela året runt.
          /Pia

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon