jaja sjuk tråd ,
persikor har inga problem i skåne vad jag vet verken vinter eller jord typ , som jag skrev är inte temperaturen allt heller mycket annat spelar in och det tänker inte jag skriva upp här , går man in och läser på jegi *profil* så står det att h*n sysslar med zonknäckeri då förutsåg jag att h*n kunde allt det innan .
och personen i fråga vet inte vilken sort han har inte så lätt och leta upp härdigheten då för det var det han frågade efter hur mycket den *ev* kan tåla .
vet persiko träd som växer i broby sen långt tillbaka in på 60-50talet utan större problem dom har någ sett mycket i sina dar som sträng bar frost m.m. .
hur f'n vet du vad jag har för kunskap , jag studerar växter i skolan håller just nu på att skriva en arbete där man går igenom allt som har med växter att göra och det har jag skrivit i nu 1termin på å ska hålla på med det framöver ,
har varit på praktik på växtmästaren (3terminer plus sommarjobb ) där jag fick väldigt bra betyg , plus har jag sommat jobbat där och fick bra betalt för en ungdom som jag . så kom inte säg här att jag inte har kunskap . är du irriterad över den diskussionen vi hade angående det barrträdet där det senare kom fram till att den klara sig i zon 4 och du sa den klara sig endast i gynsamma zon 1 , och vi ska inte ta upp det igen har inte kraft för det .
kanske ska ta UPP FLER EXEMPEL PÅ MIN KUNSKAP ?? eller vad tycker du ?? har du möjligen läst tråden jag skrev om klimatet ??
så tackar för mig
|