Cilla!
Nu har jag letat efter var jag har sagt att 'blippar och annat runt omkring inläggen var så himla bra', men jag hittar inte det. Eller missuppfattade jag dej, det kanske var nån annan? Däremot hittade jag
de här inläggen! Tydligen jämställer du blipperi och bilder på växter och annat, men det gör inte jag.
Höger, vänster eller mittemellan... Om man låter bilderna ligga i vänsterkant så blir dom ju centrerade på skärmen, och därmed blir också inlägget lättläst. Om jag måste scrolla mej runt på sidan för att se en eller flera bilder, tappar jag lätt intresse för texten. Vilket är synd, för det är väl meningen att bild och text ska komplettera varandra! Och bilden får gärna öka intresset för texten, och göra så jag vill lära mej mer av vad 'inläggaren' har att berätta.
Och jag tycker faktiskt att det är skillnad på att placera tavlor rätt på väggen och att lägga in bilder bland trädgårdsfrågor här. Om bilderna måste stämma in bland övrigt 'möblemang' här i (fo)rummet så hamnar vi väl lite utanför ämnet.
Det låter bra att du kommer att lägga in 'en och annan' bild, mer avancerat än så behöver det ju inte vara här. För som Wilhelm sa, om inläggen blir stora som websidor är det bättre att länka.
/Berith