Jag plockar upp min gamla tråd igen för nya allvarliga problem har tillstött. Plötsligt så fungerade ingenting. Datorn reagerade inte när skannern slogs på. Jag kollade allting med kablar och anslutning mm. Eftersom det strulat lite med installationen av skannerns programvara beslöt jag mig för att avinstallera alltihop och sen installera allt igen utan att krångla till det som jag gjorde från början.
Avinstallationen verkade gå bra men sen sket det sig. När jag försöker installera programmet igen dyker det upp en skylt med att programmet har gjort en otillåten åtgärd och kommer att stängas ned.
Vad jag misstänker har hänt är att det finns någon fil eller uppgift kvar efter avinstallationen som kolliderar med nyinstallationen, eftersom detta sker när jag har godkänt var mapparna skall ligga. Jag har gått igenom hårddisken och rensat från allt som tänkas kan ifråga om mappar och filer. Har även kollat regedit men där finns inget heller.
En ljusglimt är dock att skannern fungerar nu, så fort jag slår på den börjar datorn försöka skapa maskinvaruprofiler men det funkar inte så bra eftersom skannerprogrammet saknas.
Nån som har någon idé? Det finns en support via mail som en sista utväg. Dom sitter i Tyskland men det går säkert att maila på engelska fast även där har jag svårt att uttrycka mig.