|
Att få torrfodersknaprare att fatta att kött är mat kan vara tålamodsprövande. Nu tycker jag det låter mycket hoppfullt hos dina! Om en börjar få kläm på det hela så är chansen större att den andra/övriga tar efter.
Att dela i mindre bitar till att börja med är en mycket bra strategi.
Här dröjde det innan vi kom till vingarna. De fick köttröror och köttbitar först. Så när kycklingvingarna kom fram så hade de redan fått kläm på att rått kött i stora bitar var mat. Å så fanns ju så klart "Turbotruten" (kullbror till Tudor - katten med "strumpkudden") Han har sedan han var riktigt liten varit fullständigt galen i kött och ätit med hela ansiktet.
Jag får också erkänna att en orsak till att det dröjde innan de fick rå kyckling var att jag var skeptiskt mot benen. Men nu är det ju så att *råa* ben är helt ok. Tillskillnad från upphettade - De ska man akta sig noga för att servera sin katt/hund!
Numera får mina katter inte bara kycklingvingar, utan också helmald rå kyckling som jag använder i de hemmagjorda kött/ben/organrörorna. Där gör benen stor nytta eftersom de är den bästa kalciumkällan.
|