CITAT (niklaswik @ 28-01-2007, 22:38)
CITAT (Natures wisdom @ 28-01-2007, 22:19)
Ett bestämt nej. Man kanske sitter och läser i gamla trådar och har något att tillägga, eller en ytterligare fråga gällande ämnet. Det är väl bättre att man skriver i den tråden istället för att starta en ny i sådant fall?
Exakt vad jag kom att tänka på.
om nån pratar om t.ex. "rådjuren kommer in i mitt hus och äter på mina blommor, vad ska jag göra?" och fick svar "byt lås till något bättre" för drygt ett år sen.
Sen går jag in idag och söker på "rådjur hus" eftersom jag har rådjur inne i mitt hus som äter på mina hoyor. Jag ser den där gamla tråden som berör exakt mitt problem fast jag har ingen aning om vilka lås som är bra mot rådjur, då är det ju lämpligt att ställa den följdfrågan i den gamla tråden så andra kan se sammanhanget än att jag drar igång en exakt likadan tråd.
Ett väldigt dumt exempel men det kan ju gälla helt andra saker än så.
Låsa trådar ska inte behövas.
All form av censur bör hållas på ett minimum, det gäller överallt i samhället enligt mig.
Klokt sagt, kunde inte ha kunnat skriva det bättre själv. Och censur är alltid dumt.
Själv söker jag ofta samlad information, pläddrar i gamla böcker, gamla fotoalbum, gör inte andra det?
Odla är en guldskatt med roliga intressanta trådar, får man inte ta upp dem, är det ju slöseri.