Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ingrid på Västkusten!?, Om scharlottenlök
          vicky-g
          Inlägg 01-10-2003, 15:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 2 354

Hej!

Satt och läste gamla inlägg och såg ett inlägg från i våras att du höst satte scharlottenlök. Hur har det gått? Fick du en bra skörd?
          Själv odlade jag scharlottenlök för första gången i våras. Resultatet blev magert, men jag kan bara skylla på mig själv som inte rensade i tid. wub.gif Skyller på att jag mestadels låg illamående och orörlig. (är gravid) Eftersom jag just nu är i värsta höstbruks tagen så skulle jag ju lika gärna kunna få ner lite lök i backen också. Om det nu funkar förstås.

Annars är största problemet just nu att välja vitlökssort, men det är en helt annan historia.

--------------------
          Jag har börjat skriva odlingsblogg: http://www.pointblog.se/?go=odlingslotten // Vicky

Rädda urskogen!
          http://www.ettklickforskogen.se/

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sanna
          Inlägg 07-10-2003, 09:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Tack för alla tips!
          Ingrid, du borde ju skriva "Stora Lökboken"!!! smile.gif

Nu ska jag kolla om man kan åka till Törnviks frö och handla direkt, klart man kan, sedan skall här stoppas ned både det ena och det andra i jorden! Tänk att du Ingrid, som bor på västkusten tipsar mig om Törnviks frö! Jag bor ju inte så långt därífrån, men har alltså hittills varit omedveten om dem!

Ska även ta en repa förbi Weibulls på Sveavägen idag, har ett jobb som börjar - HJÄLP - mycket snaaaart!

Hej så länge, en sista fråga bara: på vilket sätt skiljer sig en "Europa-pallkrage" från en vanlig pallkrage? Är de högre?

Hälsningar Sanna smile.gif

--------------------
          Sanna!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 11:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon