Jag håller själv på att "minska midjemåttet" på en minst sagt rundlagd bengal dam - å ja, det funkar.
En bra sak med att ge kött är också att man per automatik bestämmer hur mycket mat ens katt ska äta. (Torrfoderstillverkarna rekommenderar ju gärna fri tillgång) För många katter resulterar det i en mycket "kramgo" kroppshydda
Viltkött låter som magert kött i mina öron och det passar ju utmärkt i det här fallet! Själv står jag allt som oftast och skär av skinnet från kycklingvingar. Antingen har jag inte fått kläm på det hela eller så är det helt enkelt ett pilljobb, för det tar sin lilla tid ...
Men det är hon värd den "lilla" gumman
Whiskuchi skrev:
"Sockret är dock bara där som livsmedelskulör, så det är inte i några stora mängder"
Du får gärna ha rätt där, för tetrorna är lite lagom i storlek om man bara har en katt och varianterna är inte så dumma.
Däremot så har jag varit i kontakt med tillverkarna och faktiskt frågat om just sockret. Så enligt Mjau/Doggy så måste sockret finnas där för gelens skull. Vilket jag tycker låter lite märkligt. Gelatin innehåller mej veterligt inte socker?