|
Tack Ingrid och Bettson, men det var ditt inlägg Bettson som var helt grundläggande och jag tror att man så småningom kan beskriva det mer positivt också, dvs ta upp mer om vad man gärna kan göra. Nu är vi så fokuserade på ett antal debatter vi haft nyligen. (Diffust jag vet, men jag skriver i hast!)
Posse, din aspekt hade jag inte i tankarna och jag vet inte riktigt vad som åsyftas riktigt. Att inte sopa under mattan håller jag med om. Har vi gjort det kan vi säkert få fram det igen.
Håller med Berith att man inte behöver ha långa avtalstexter innan man går in eller skriver på ett forum, men det kan vara bra att komma överens om generella principer och att kunna gå tillbaka till dem då och då. Att webmastrar och forumvärdar tillsammans med användare utvecklar några policies är vanligt, och om de fastslås och publiceras någonstans är det naturlitgvis av de forumansvariga. Det vi har nu är väl mer ett sätt att tillsammans lära av det som skett senaste tiden, kanske halvåret? Om sedan det kan användas som diskussionsregler, fine. Behövs det inte, fine too...
En annan tanke som slog mig: Det gäller att inte pendeln slår tillbaka. Att de som kritiserade en annan nu utsätts för massiv, personlig kritik. Alla kan vi skriva saker som får oönskade effekter och jag har fullt förtroende för att alla kan vara med om att reda ut det också.
--------------------
|