CITAT (Helen i Skåne @ 29-01-2007, 19:11)
mm det är precis så jag tänker
när man mist någon eller flera både unga och äldre så tror jag att man känner lättare så....
efter ha jobbat i äldrevården och funnits med i många slut så vet jag vad det innebär
kan säga att trots att jag saknar alla så känns det bra när jag som för min mormor och morfar fanns där och hjälpte till.....
min morfar höll jag i handen när han drog sitt sista andetag och sa till mamma att det är över..många tycker kanske att det är konstigt men eftersom att det var en annan avd som han låg på och jag var ledig så var det jag och en kollega som gjorde honom klar....
jag lägger alltid händerna på bröstet så dom håller i en blomma(särskillt viktigt nu för mig för han var ju trädgårdsmästare)
sen det tända ljuset vid sängen och ett fönster öppet....för mig var det ett fint slut att få finnas där och så......
många gånger tänker jag vilken tur att jag fick finnas där och få ett bra slut

tyvärr har jag varit med om barn i familjen och andra jobbiga dödsfall där man inte fått chansen att ta farväl..så jag blir både lessen över eran förlust men samtidigt varm inombords över att ni fick finnas där och att få saker sagda
tänker på dig och alla andra som har sorg