Hej!
Kände igen mig lite i din berättelse, hittade nämligen själv en undulat i mitt äppleträd i slutet av sommarn

Men den var såpass tam att den efter att jag jagat runt den en stund satte sig frivilligt på min hand. Sen var det ju ingen konst att ta in den. Satte upp lappar runt området där jag bor och efter ett par dar hörde ägaren av sig.
Men man blir ju lite oroad av att höra om en goja som bor ute i kylan vid den här årstiden. Tror allvarligt att någon måste fånga in den snart annars är det risk att den blir sjuk. Tror verkligen inte det är bra att den varit ute så länge.

Jag är ganska säker på att det är någon som äger den och att den är tam så det borde egentligen inte vara allt för svårt att fånga in den. Prova med att ta bort all ev. mat ni har i trädgården och försök komma närmare den, locka med mat och se om ni kan få den att äta från handen.
Annars är det en bra idé att försöka när det är mörkt, den ser ju inte så bra då. Men jag tycker verkligen att ni ska försöka fånga in den snarast.
Mvh Lisa