CITAT (fruberglund @ 31-01-2007, 12:30)
Underbart fint, förstår att du är nöjd! Det kommer ju bli superfint sen när växterna slingrar sig upp. Reagerade bara på att staketet var så högt men såg sen att häcken var minst lika hög så det har ni väl fått tillstånd till antar jag

Ja, häcken var till och med en bra bit högre, så vi ville ha högt staket för insynens skull. Men det var inte helt enkelt! Det är visst så att en häck får vara hur hög och tät som helst (förutsatt att den inte skymmer en korsning eller liknande), men ett staket är något helt annat... Räddningen här var att det är glesare upptill, så det räknas som motsvarande spaljé.
Outgrundliga äro kommunens vägar.... Men det lär bli fler diskussioner - halvskåning som jag är har jag ganska lite till övers för den där typiskt "uppsvenska" trädgården, med knähöga staket och inget privatliv alls... Jag gillar mer som det ser i ut på många håll i Skåne, Danmark, England mm, med höga häckar/plank, murar etc. Så när nästa sida av tomtgränsen ska fixas, då lär vi stå där igen med mössan i handen....