Aftonbladets IT-expert är ju så full av skitsnack att det är skrämmande...
Tredjepartsleverantörer som gör drivrutinerna till grafikkort, ljudkort, nätverkskort och liknande är inte färdiga ännu, säger aftonbladets it-expert Peter Pettersson.
De flesta stora företagen har samarbetat med Microsoft de senaste två åren. Vad sitter han med för underlig, obskyr hårdvara egentligen???
Det finns fem olika nivåer av Vista och Ultimate är den bästa.
Nej, Ultimate är den som innehåller fler funktioner. Använder man inte alla funktionerna är Ultimate inte "bäst". Använder man bara datorn för att surfa är Basic bättre.
– Den förutsätter att man har en kraftfull 64 bitars processor, minst en gigabyte primäminne och ett kraftfullt grafikkort.
Skitsnack! Den finns i båda varianterna, både 32-bitars och 64-bitars. 1Ghz processor kallar inte jag kraftfullt. Jag tror inte så långsamma processorer säljs längre. Däremot har han rätt om 1Gb RAM och att den kräver ett hyfsat grafikkort. 128Mb minne på grafikkortet kräver Vista för att det ska fungera smidigt.
http://www.microsoft.com/sverige/windows/p...s/n/choose.mspxJag ska uppgradera till Vista så snart jag bara kan, skivan ligger framför mig. Det jag sett av Fizzgigs Vistainstallation så kan jag inte vänta, det är snyggt, funktionellt, säkrare och mer lätthanterligt.
Så vill jag också ha det!!!