Jag har kört Vista ett tag, parallellt med Windows XP Pro, och även om min burk inte är jättebra så tycker jag att Vista flyter på rätt bra. Har bara 512MB minne.
Min dator klarar Vista Aero (som är det 'snygga' grafiska gränssnittet man brukar se på bilder i tidningar etc) men jag har avaktiverat det, genomskinliga verktygslister etc är inte värt den extra belastningen på mitt långsamma integrerade grafikkort.
Det jag tycker är sämst i Vista är filnavigeringen, eller vad man ska kalla den. Men det kanske är en vanesak. Sen har diverse mappar ändrat plats jämfört med XP, men, det är ju smällar man får ta.
Min skrivare, Lexmark z612 fungerar inte med Vista, iaf inte senast jag kollade.
Visst är Vista en stor förändring, det tycker jag nog, och det finns säkert flera förbättringar, men jag har inte hittat någon sak som fått mig att säga "wow!" direkt.
Vad gäller förändringar, vad säger ni om Office 2007? Fast det kräver väl nästan egen tråd.
För att återgå till Internet Explorer så har jag kört v7 under Vista, men på mina XP-burkar får 6.x vara kvar, trots att 7 är bättre. Använder som sagt oftast Opera, utom för saker som kräver Internet Explorer - typ Windows update etc.
--------------------
zon2.5
|