Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dagens sjuk och åldringsvård., Synpunkter och egna erfarenheter, tack.
          KarinWikman
          Inlägg 31-01-2007, 10:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

Själv så har jag jobbat innom sjukvården dryga 43 år, med några års uppehåll när barnen var små.
          Sedan 29 tillbaka helt innom dermatologin.
          Jag är "grovjobbare" dvs underslöterska och det trivs jag jättebra med.

Det vore intressant att få höra era åsikter och erfarenheter.

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KarinWikman
          Inlägg 31-01-2007, 22:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

CITAT (ingrid fuxwall @ 31-01-2007, 21:01)
          Vet inte om Karin avser dagens artikel i GP, där man talar om brister i sjukvården? och de ökade anmälningarna till Patientnämnden

Själv kan jag väl inte påstå att jag är speciellt nöjd med kompetensen inom läkarkåren, är en av alla dem som gjort en anmälan till Patientnämnden - självfallet fick jag rätt och en hel del pengar – i storleksordning en ny småbil, men det hade varit bättre om jag vid mitt första (och inte vid det tionde) besök träffat på en läkare som hade elementära kunskaper så att jag sluppit bli invalidiserad.

ingrid

Jo du Ingrid, det finns hur många saker som helst som man häpnar över.

Om du såg Uppdrag granskning för någon vecka sedan där det kom fram att läkare utan giltig kompetens fick i stort sett härja hur som helst.

Även om läkare också "bara" är människor som kan göra fel, så kan man ju iallafall begära kompetens.

Jag har träffat många skickliga och "människovänliga" läkare under min tid i sjukvården, men jag har också stött på individer som jag stark funderat över om de verkligen har en legitimation.... de skulle i vart fall som helst inte ha patientkontakter......ibland blir folk nämligen läkare för att det förväntas av dom, av de anhöriga, själva så hade kanske kunnat bli mycket duktigare i något annat mera passande yrke.

Så finns det sådana som lägger hela sin själ i sitt yrke och är utslitna vid 50 års ålder för att de har en arbetsbörda som är helt otrolig......särskilt kvinnliga läkare har det hårt, de måste nämligen vara duktigare och kunniga än männen, för att ta sig fram, precis som det är i många andra yrken.

Jag är glad över att du fick rätt i ditt fall, men som du själv säger så hade det ju varit bättre om du haft en läkare med elementära kunskaper från början och det finns inga pengar i världen som kan uppväga hälsan.

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 16:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon