Har också hållit på med projektet "ta bort gräsmattan", detta har resulterat i en jätteplantering vid vår uppgång och nyss krönts med den nya brevlådan på en nymålad stolpe.
Sedan har vi satt upp plank för att ombona en uteplats och därefter har jag anlagt plantering innanför planket + låtit planteringen börja bölja ut längs häcker och fortsätta in under ett ganska lågväxande träd och ut i solen igen(det var ändå hopplöst att klippa gräset där.
Håller också på i ett land jag ser från köksfönstret, det är halvklart, måtte vintern vänta tills min influensa gått över - gräva med feber är inte så bra.
Dessutom har jag sått en hel del perenner och bytt o köpt ännu mer.
En sträng med gräs mellan uteplatsen och gången har blivit en stenläggning istället och roddisarna har fått en inramning av funkia och lite fler olika marktäckare under sig, nu finns där, vårljung, penningablad, brokbladigmurgröna, skugggröna(två olika) och akleja.
Ett projekt som är kvar är vinterkrukorna. Dessutom har jag börjat fundera på vinterprojekt, tex vindflöjel och att slipa och lacka om lite skaft på trädgårdsredskapen. Hittar säkert på något mer.

Stora landet före.

Stora landet efter, stubben är dold under krassen i förgrunden, bredvid solbruden