Jag är fullkomligt övertygad om att någon startat detta bråk i kulisserna och sitter och har lite roligt åt oss alla med vår frustration, ledsenhet och ilska. Adri-anne, Felix matte och Hannele har hamnat i stormen öga.
Jag tycker otroligt synd om alla tre. Det bästa vi kan göra är att inte låta oss provoceras till att fortsätta världskriget. Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad.
Adri-anne fortsätt och skriv som du alltid gjort. Du har alltid uppfattats som vänlig och uppmuntrande.
Felix matte skulle jag sakna oerhört mycket. Du har alltid försökt hyfsa debatten om den blivit lite spetsig. De flesta har accepterat det för att du är en sådan vänlig själ.
Hannele är en frisk fläkt i tillvaron. Kunnig, rolig, slagfärdig, ironisk. Ibland får hon mig att sätta kaffet i vrångstrupen men det är bra att känna att man lever. Det pratas om nyanserna i språket. Om jag inte missuppfattat något jag läst från annan sajt så har Hannele en annan språklig bakgrund än den Svenska. Därför kan hennes sätt att uttrycka sig missuppfattas. Jag vill ha även henne som skribent här hos oss, hon skulle fattas oss.
Att någon feg anonym person skickar anonyma mail till medlemmarna på denna sajt och försöker skapa missämja och irritation mellan oss är så lågt så det finns inte ord för det.
När man får ett anonymt mail som man märket kommer från någon som läst denna sajt så börjar ju hjärnan gå på tomgång. Jag skulle själv inte kunna få bort tankarna på vem det skulle kunna vara. En liten meningsskiljaktighet kan ju göra ett misstankarna riktas åt helt fel håll.
Jag har en önskan. Observera att det är en önskan ingen befallning jag kan med mitt skriftspråk lätt uppfattas så.
Jag önskar att alla avstår idag från att välja sida och uttala för och emot någon. Jag önskar att många, många ropar efter alla tre så att alla är med oss i kväll. Jag önskar att vi kan lägga detta bakom oss.
Jag hoppa få se ett litet meddelande: Hej vi är här igen.
En hoppfull Bettson
|