Här finns ju så mycket kloka människor på odla. Är det några som har erfarenhet av praktik som man har blivit erbjuden av arbetsförmedlingen? Min arbetsförmedlare har öppnat för den möjligheten att eventuellt kunna skicka ut mig på praktik om jag hittar en praktikplats.
Har ni upplevt det som bra eller dåligt? Eftersom de har minskade anslag så blir det ingen längre period utan några veckor snarare än månader. Hinner man lära sig något på kort tid eller ser arbetsgivare bara praktikanter som "belastning" om de inte hinner läras upp på kort tid så kan de inte utföra så mycket arbete utan får väl mest gå med sin handledare och göra det lilla man kan. Tycker arbetsgivare att det är meningsfullt att knyta nya kontakter så eller tycker de att det inte tillför något? Har praktik lett till fortsatt jobb för någon?
Jag känner mig lite kluven och vet inte riktigt vad jag vill för jag hade gärna varit ute på praktik men jag inser att ersättningen är för låg för att jag ska kunna få praktisera där jag vill, då skulle hela månadens inkomst gå åt till resor.
Alla synpunkter mottages gärna