Även "vanliga" fröer typ morötter och lök kan vara billigare på nätet. Givetvis tillkommer porto och expeditionsavgift men om man ändå ska beställa något exklusivt så kan man slänga med lite vanliga fröer oxå. Jag hittade att Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik hade ett outlet sortiment med billiga frön. Jag köpte lite grönsakfrön där för mellan 5- 10 kr / påse.
Framför allt tycker jag att det är roligare att köpa på nätet för utbudet blir 100 gånger större än vad Granngården eller COOP eller någon annan kan erbjuda.
Vad jag tycker är negativt med frön man hittar i vanliga butiker är att mycket av grönsakerna verkar vara hybrider framtagna av just det företaget. Jag som gillar att odla grönsaker & kryddväxter vill kunna ta egna frön från tomater och chili. När det gäller hybrider så kan man inte ta för givet att avkomman blir som föräldrarna och det behöver inte bli något alls ibland för hybrider kan bli sterila

Jag vill gärna leta rätt på "rena" sorter och gärna pröva några gammaldags ibland.