Kära vänner!
Jag tycker att det är jättehemsk att gamla duktiga trevliga skribenter vill lämna odla. Jag har inte läst den raderade tråden så jag kan inte uttala mig om den.
Visst går det att manipulera avsändaren på ett vanligt mail, hur det funkar med odlas medelandeserver vet jag inte! Jag har många vänner som har drabbats av mail med manipulerad avsändare så jag sällar mig till dem som menar att det går tyvärr! Hur mycket kunskap som krävs vet jag inte.
Jag kan bara säga att för att nätaktiviteter ska funka bra krävs bra och tydliga regler. Jag är med på en välfungerande maillista. På den listan har vi bland annat regeln att om man är arg på någon så mailar man den privat och blandar inte in andra i det! Blir det bråk på listan, så ska man hålla sig utanför det och så skriker listmostern snabbt stopp för annars funkar det som en snöbolle ungefär och genererar både sårade personligheter och kopiösa mailmängder. I ett sånt läge fick jag 120 mail på en dag

. Helt klart för mycket!
Visst kan det finnas personer som njuter av att skapa konflikter mellan andra. Jag har många gånger sett hur en patient fyller en personalgrupp med konflikter. Inom psykiatrin får vi hantera sånt titt som tätt därför blir det en självklarhet att det kan vara så.
Det sitter någon person som är ond och följer våra diskussioner här och njuter av få forumister att bli ovänner. Låt då istället inte det kräket förstöra vår glädje här på forumet utan låt vår glädje istället blomma som våra trädgårdar gör om sommaren. På det viset förlorat sabotagekräket. Den personen är säkert en stackars lägenhetsboende utan ens en vettig balkong på 32 våningen utan hiss. Sabotagekräket har en fördel han är samma men vi får nya hela tiden som vi måste lära upp i läran!
Snälla Felix matte stanna kvar! inte för att vinna över kräket utan för att du skriver mycket och bra. Du har kanske hamnat i skottlinjen just för att du är en sådan typ som många gillar! Jag gillar dig i alla fall.
Och snälla alla andra som är trötta och slitna och som kanske känner att nu lägger jag av. Tänk en gång till innan ni gör det. Tänk på vem som vinner om ni lämnar, det är ju inte forumet i alla fall!!!!
Styrkekramar till alla drabbade!!!!!