Nu måste jag ta bladet från munnen..........
Jag och en kompis beställde och testade Easy Plant i fjol
Detta beställde vi
*Sallads gurka - små fina kraftiga plantor men på en planta var ett blad klämt i förpackningen, men som sedan gav rikligt med gurkor ändå
*Flitiga lisa - små kraftiga plantor i blandade färger (alla levde)
*Petunior -små kraftiga plantor alla 80 levde
*Hänglobelia mix 80st, (de tog betalt för 60 eftersom de inte kunde garantera att alla de små plantorna överlevt utan att torka) av dessa var 10 små plantor uttorkade men bara 5 av dem dog.
*Kyndel Indian mynta små fina kraftiga plantor växte siså där under sommaren, blev inte lika stora som på bilden
*Vinda 'silver falls'-små fina kraftiga plantor, blev inte heller som på bilden
*Pepino plantor -små kraftiga plantor som gav frukt på hösten (har övervintrat och tagit sticklingar på den)
*Hänglobelia 'Blå dubbel' -små fina plantor men de växte inte till sig och blev så stora som på bilden.
*Pelargon -samma leverans stl som rockdala, växte och blommade
*Bacopa- stora kraftiga plantor
Så sammanfattningsvis vill jag med detta säga att Easy Plant har klart förbättrat sig på senare år. Men visst är det en chansning att beställa. Färger i kataloger måste man alltid vara lite 'skeptisk' till, (det gäller alla färgkataloger) Och har man inte möjlighet att så själv så är Easy plant en möjlighet att få många blommor till ett lågt pris, bara man är beredd på att det kan även gå lite snett
Nu har jag skrivit precis som det är Om man vågar chansa i bland kan man finna en 'prins' bland grodorna.......
Tillägg För er som kanske inte vet.....så är Rosenlust och Easyplant samma företag.